Onze vereniging

SV Kodokan is opgericht in 1969 en biedt Judo, Aikido en Zelfverdediging lessen aan op verschillende niveaus, van beginners tot gevorderden, van tuimel-judo lessen (vanaf 2,5 jaar) als ook (inter)nationaal wedstrijdniveau. Verschillende Kodokanjers, zowel dames als heren hebben Nederlandse, Europese en zelfs Wereldtitels behaald!

SV Kodokan geeft lessen in een eigen dojo aan de Mercuriusweg nabij het Makado winkelcentrum in Purmerend-Overwhere en in de moderne sportzaal van de Brede school De Kraal aan de Zambezilaan 278 in Purmerend Weidevenne.

Judo en Aikido van SV Kodokan zijn aangesloten bij de Judo Bond Nederland (JBN) en hebben derhalve ook JBN-gediplomeerde leraren in dienst, die ook hun vaardigheden bij de JBN kunnen blijven bijscholen.

Een populaire en relatief nieuwe richting die SV Kodokan aanbiedt is het zogenaamde tuimel-judo. Kinderen vanaf 2,5 jaar die toe zijn aan het kennismaken met een sport (lees: die al erg ‘actief’ zijn) worden zo op speelse wijze geïntroduceerd aan val-technieken, stoeien met anderen en zeker ook aan respect hebben voor elkaar.

Huishoudelijk reglement

Protocol (sexuele) intimidatie

Pestprotocol

Budo Center Waterland

Budo Center Waterland beheert het pand aan de Mercuriusweg in Purmerend. Budo Center Waterland heeft een bestuur dat los staat van SV Kodokan. Het bestuur bestaat uit afgevaardigden van de verenigingen SV Kodokan en Taekwondo Center Purmerend.