Wedstrijdregels JBN 2023

Dankzij duidelijke spelregels verloopt een judowedstrijd sportiever, dus leuker!

De internationale Judo Federatie heeft aan de nieuwe regelgeving gewerkt. In het spelregelboekje van de JBN vind je een eenvoudige uitleg van de spelregels die voor de volgende Olympische cyclus (2020-2024) worden toegepast. Zo wil de JBN dat er meer inzicht en begrip ontstaat over de judowedstrijdregels.

Ook is er een tool ontwikkelt om de spelregelkennis van alle sporters en belanghebbenden van de judosport te vergroten: JBN judolink. Het platform voor het raadplegen, begrijpen en toetsen van judospelregels. Een geweldig instrument over en voor arbitrage op het gebied van judo voor alle belanghebbenden. Het geeft de meest actuele regelvorm weer die in Nederland wordt gehanteerd. Daarnaast is het ook mogelijk spelregels te oefenen middels een toets. Na het beëindigen van deze toets wordt gelijk de uitslag zichtbaar en is het mogelijk per vraag de uitleg te raadplegen.

Hoe goed ken jij de regels? Ga naar www.jbn-judolink.nl, bekijk de volledige uitleg van alle regels en test eventueel jouw spelregelkennis!

Heb je na het gelezen te hebben van de spelregels nog vragen? Vraag het aan de trainers of wedstrijdsecretaris (wedstrijdsecretariaat@svkodokan.nl).